lørdag 13. desember 2008

21. døgnet på sjøen

Jippi jippi. Igår seilte vi 130 nautiske mil på ett døgn. og det er fortere enn 100 som vi beregna at vi skulle seile. Så no er det kanskje berre 3 dagar igjen. Sprøtt. Det er ingenting mot det vi nettopp har seila. Vi har forresten ikkje sett ein einaste seilbåt på tre dagar. Sist vi såg ein seilbåt, kom vi så nær at vi kunne sjå og vinke til kvarandre. Det var han sprø amerikaneren som seilte åleine! Vi snakka sikkert en time på vhf då vi seila side ved side lenge. Selfølgeleg var det eg som skravla. Han skulle til Barbados og eit lite augenblink var vi frista å gå dit vi også. Ein dag fortare framme en St. Lucia. I og med at der er så mange ARC deltakarar på St.Lucia, så er det veldig mykje dei som dominerar området på øya sa mannen. Vi har no avtalt å møte mange av desse ARC folka, så vi dreg direkte dit likevel, skal vel klare å finne en liten ankerplass til oss også.
Klokka er 04.51 og dette skal ikkje bli ei ny natt skildring. Den har dåkke allereie lest, og det er det samme som skjer stort sett kvar dag no. Vi har ganske jamn og mykje vind bakfrå, så det blir mykje av slingring og rulling. Ej skulle for en gong skuld steike meg eit speilegg igår. Triste saker. Fatet seilte elegant ned av benken og havna oppned. Splæsj. Egg og brødskiver blanda seg med plommen som rann utover dørlen. Nydeleg. Stian flira, men var rask å tørke av seg smilet då han såg kor sur eg blei. Han flira fordi han nettopp hadde gjort samme fadesa, berre at då havna egget bak ovnen og han måtte skylle av masse gamle middagsresta før han kunne ete det. Når vi likevel snakka om mat så kan eg skrive at eg prøvde å lage krydderkake her en dag. Eg hadde ikkje kardemomme, men der stod at eg berre kunne bruke kanel. Som lest som gjort. Desverre vart det meir kanelkake enn krydderkake, men med litt melis glasur på toppen så vart den ikkje så værst. Elia likte den veldig godt;)

Ellers gjorde eg noko igår som eg ikkje trudde at eg kom til å gjere. Som skreve før, så er Stian veldig aktiv. Før vi drog frå kanariøyane, kjøpte han og Steffen ei trekanta kryssfinerplate. Denne hadde dei mykje moro med å stå på etter båten og liksom surfe. Så knakk plata og det gjekk ikkje an å stå på den. Så Stian bora to høl, festa tau frå plata til båten og la seg halvegs oppå plata. Denne gongen kunne han styre plata med hendene og det gjekk både nedover og bortover i full fart. Under sjøen i ei forrykande fart og so rett opp igjen. Her gjeld det å halde seg godt fast. Plata blir forresten brukt som fiskebenk når vi får fisk som skal filiterast.

Uansett, det er for vanskeleg å halde seg fast og bade etter båten når vi har så stor fart, så det nyaste Stian og Steffen har gjort på siste dagane, er å feste seg i klatreselen framme på båten og henge ned i sjøen med føttene. Då eg skulle få prøve dette var eg temmeleg skeptisk, men følelsen av å sitte i lause lufta frammom båten er spennande. Eg forstod nøyaktig kva Steffen meinte då han sa at han følte at båten skulle til å ete han opp. Ein er akkurat som gulerota på fiskestanga frammom hesten. Det var heilt sprøtt å bli duppa ned i sjøen, i 6 knops fart, og heist opp og ned med shortsen full i sjø. Artig Artig:)

Litt trist nyheit er at watermakeren har svikta sånn halvegs. Den er heilt snål. Når vi startar watermakeren for å lage vatn, kjem der berre saltvatn ut. Ikkje før den har gått en time. Då kjem der sakte men sikkert heilt reint og drikkande fersk vatn. Kjedlig at den ikkje fungerar slik den skal. I tilfelle noko slikt skulle hende, så har vi alltid ein av dei to vatn tankane full med fersk vatn. Så vi har det fint og klarar oss bra til vi kjem iland, men vi må ha ferskvatn før eller seinare uansett, så Stian er i gang å prøvar å finne feilen allereide.

posisjonen vår klokka 17.00 GMT
14.22N
55.06W

PS: dei har bestilt pizza ombord her, men det rullar sånn at eg trur eg blir berre sur av å kjempe med matlaging no, så det kan hende at vi endar opp med spagetti og kjøttdeig. Uansett ikkje noko dårleg alternativ.
PS 2: Tusen takk for alle meldingane til satelittelefonen. Vanskleg å tru at det er snart jul heime. Vi har ikkje jul her. og kjem aldir til å få det heller. det er berre sommer heile året rundt. men det kan vel vere like greit. vi slepp slaps og julenissa og gavestress;)

snakkast, reidun

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei og hå på bølgen den blå.Det går så det suser om baugen ser vi.Tusen takk for kjempegod info og et innblikk i hverdagen deres.Vi følger med på posisjon og kart ifht ARC folket,hver dag.Spennende dette.Håper dere ser land snart. Take care og god helg fra oss hjemme på Øvre Gryta.